Kommentarer

  • 07 September 2017

    Den svenska e-handeln är än så länge engelskspråkig, men alla priser anges i svenska kronor. Lanseringen sker apropå att företaget samtidigt firar 60 år. Nu utlovar de att kunderna ska kunna hitta både exklusiva erbjudanden och märkets gamla klassiker. - Ehandel.se

  • 07 September 2017

    Det blev ett UX-team från Valtech som står bakom den nya identiteten på bl a Svea.com. Det är ingen banbrytande lösning som sjösatts, centrerat sök, heltäckande bakgrundbilder, tre följande målgruppsingångar, några erbjudande med ihåliga/semitransparenta överliggande knappar och en footer-meny. -MKSE.com

  • 02 September 2017

    Nya Easypark.se har gått live på en ny Angular.js-byggd egen webbplatslösning med ett omfattande, faktiskt dubbelt kartstöd. Både från öppna MapBox samt som skärmbilder och vissa kartor från Google Maps. Det finns geo-IP sniff samt Mixpanel analys och en egen Node.js tjänst installerat. - MKSE.com

  • 30 June 2017

    Här samlas smarta idéer som gör livet enklare för arbetsgivare. Fritt för alla att bidra, tycka till och inspireras. Bakom rodret finns Bengt och Caroline från avdelningen digitala tjänster för arbetsgivare.
    Det finns många förslag på förbättringar och smarta lösningar därute som arbetsgivare kan dra nytta av. Men det finns ingen plats där alla dessa idéer samlas upp och kan utvecklas.
    Vi har skapat en öppen plattform som samlar idéer och lösningar för arbetsgivare. Vem som helst kan bidra, kommentera och se andra förslag som rör rekrytering, annonsering och liknande utmaningar som ingår i arbetsgivarens vardag. Vissa idéer kommer att bli verklighet, andra kommer troligtvis aldrig att se dagens ljus, men alla är viktiga och kan i sin tur inspirera till andra nya idéer som är briljanta. - Arbetsgivare.nu

    Ett av de större resultaten från Arbetsförmedlingens labbverksamhet släpps idag. Förmedlingen berättar att de efter Minihack, Google design-sprints-liknande arbete, Co-creation-workshops tillsammans med arbetsgivare och mängder av arbetsgivarintervjuer tagit fram WordPress-webben Abetsgivare.nu. - MKSE.com

  • 29 June 2017

    Magasinet är enligt företaget framtaget med hjälp av deras egna experter och all produktion ska ske inhouse. Tanken är att den ska komma ut fyra gånger per år och finns även i digitalt format. - E-handel.se

  • 28 June 2017

    Schibsted och UC lanserar Kreddy, en app för privatekonomi. Den kostnadsfria appen ger användaren enkel tillgång till sitt kreditbetyg, en översikt över lån och krediter man har idag, och tips på hur man kan förbättra sin situation. - MyNewsDesk

    – Vi arbetar för att öka människors medvetenhet om sin privatekonomi, och i Schibsted har vi en stark partner i den strävan. Med hjälp av Kreddy tror vi att en bred allmänhet kan förbättra sin ekonomiska situation och appen är riktigt användbar vid förhandlingar med exempelvis banken, säger Siri Bengtsson, affärsområdeschef på UC Privattjänster, i ett uttalande. DagensMedia

  • 21 June 2017

    Naratus är en tjänst för att lyssna på inlästa berättelser för barn via internet. Idag måste vi föräldrar ge våra barn tillfällen där vi inte kräver att de ska prestera eller interagera. Platser som inte baseras på att tillfredsställa barnets alla sinnen på en och samma gång och ge en berg-och-dalbaneupplevelse hela tiden.

    Naratus ska vara en plats där barnet istället, genom att lyssna, skapar sina egna bilder samtidigt som barnet få möjlighet och lugn att reflektera över berättelsen.

    Naratus bygger, som första tjänst i världen, på en unik funktion där användarna kan filtrera materialet på flera plan. Tack vare den unika filtreringsfunktionen är det lätt att hitta material som passar barnet i specifika situationer eller utvecklingsfaser.

    Det är exempelvis enkelt att hitta material som passar för treåringar och som handlar om att dela med sig. Eller berättelser för fyraåringar som handlar om turtagning. Eller varför inte normkritiska berättelser om sorg för sjuåringar.

    Välkommen till en värld som stimulerar språkinlärning, fantasiförmåga och lockar till litteraturen.

    Välkommen till Naratus.

  • 18 June 2017

    ByPerry.se säljer klockor och accessoarer på nätet till bra priser och med fri frakt, vi satsar på ett sortiment av klockor och accessoarer som täcker de senaste trenderna inom mode men även återkommande klassiker som aldrig slutar vara populära.
    Vi vill att det ska vara enkelt att beställa klockor på nätet med bara ett par klick, kombinerat med låga priser och snabba leveranser hoppas vi att du får en bra helhetsupplevelse hos ByPerry.se

  • 15 June 2017

    The Financial har nyligen utsett Lottoland till en av Europas snabbast växande företag. I takt med företagets snabba expansion gör man nu ytterligare satsningar i sitt produktutbud. I april 2017 lanserade Lottoland WorldMillions, ett nytt lotterikoncept med hela två dragningar varje vecka. Dragningarna hålls vanligtvis varje torsdag och söndag, och som både ny eller gammal kund så finns möjligheten att prova på det här nya lotterikonceptet på företagets hemsida. 

    Uppmärksammade prispotter

    Prispotten ligger på minst 500 miljoner kronor och i jämförelse med andra lottoföretag så sticker Lottoland ut på många sätt. Inte nog med att den stora prispotten uppmärksammats i ett flertal bloggar och medier så finns spelet tillgängligt även för de spelare som sitter uppkopplade på sina surfplattor, stationära datorer, mobiler och laptops. Tillgängligheten har lett till att många konsumenter övergått till att spela på Lottoland, vilket inte är oförväntat. Företaget har nyligen slagit ett nytt rekord med sina sex miljoner spelare.

    Om du aldrig provat Lottolands nya lotteri WorldMillions  tidigare så har du förmånen att lära dig grundreglerna på nätet. Detta gör du enklast på företagets hemsida. Spelet är för övrigt ganska enkelt och tar bara någon minut att lära sig. I grund och botten ska du bara matcha åttanummer korrekt mellan noll och nio. Det enda du behöver ha i åtanke när du spelar är att de 500 miljonerna är reserverade för torsdagar. På söndagarna ligger istället 1 miljard kronor i potten.

    Jämförelse med konkurrenterna

    En annan jämförelse som gjort med Lottolands WorldMillions och konkurrenterna fokuserar på Euromillions. Vinstoddesen anses vara bättre, och för konsumentens räkning får man högre garanterade jackpottar. Detta genererar en bättre vinstchans i kontrast med de andra kända och väletablerade lotterierna.

    Kort om företaget

    Utöver sin goda respons i anslutning till den nya lanseringen har Lottoland uppmärksammats inom branschen också. Under de senaste åren har företaget vunnit den prestigefyllda titeln Lottery Operator of the year, dvs. ”Årets lottooperatör”. Lottoland etablerades 2013 och har sitt huvudsäte i Gibraltar, ett brittiskt territorium beläget i södra Spanien. 

  • 14 June 2017

    Det större teknikbolaget Sweco har avtäckt en helt ny webbplats. Fröjd berättar att de har bidragit med teknisk rådgivning, gränssnittsutveckling samt backendutveckling till Episerver 7 webben. Sweco kallar nya Sweco.se för en viktig pusselbit i en övergripande strategi. Webbplatsen möjliggör kommunikation både på engelska och på de lokala språken där bolaget verkar. MKSE.com

    Webbplatsen möjliggör kommunikation både på engelska och på de lokala språken, och har utvecklats responsivt i EPiServer 7, med extra fokus på den mobila användarupplevelsen. Fröjd

  • 09 June 2017

    Leadsson inleder ett nytt samarbete med finansjätten Luxor Finans
     i Kalmar. Enligt företagets projekt- och marknadschef Daniel Robertsson kommer samarbetet, som i det här fallet omfattar digital marknadsföring, stärka banden mellan företagen men också bidra till ett bättre tjänsteutbud på webben för Luxor Finans räkning.

    Denni Balic, verkställande direktör på Hit Hard Reklambyrå säger att man är glada över samarbetet och det förhoppningsvis kommer förstärka Leadssons varumärke ytterligare. Leadsson blev förvärvat av Hit Hard i början på 2017.

    – Vi ser samarbetet som en utmärkt möjlighet för ytterligare utveckling på den svenska marknaden. Hittills har vi varit starkast i andra EU-länder och USA, men sedan förvärvet av Leadsson har fokus riktats på den svenska marknaden. Även om vi haft en del volymer där så har närvaron varit som starkast i andra länder, inte minst USA.

    Samarbetet mellan HitHard-ägda Leadsson och Luxor Finans kommer inledas under sommaren 2017 och förväntas pågå fram till december 2017. 

  • 08 June 2017

    Guru Games designar sina spel på ett sätt som låter oss välja vår egen väg, men tvingar också oss att möta konsekvenserna av de val vi gör. Studion anser att spel bör respektera spelarnas tid och engagemang, och därför fokuserar man i första hand på korta spel av hög kvalitet för upptagna människor. VR Sverige

    Medusa’s Labyrinth is a mythological first person horror game set in ancient Greece. It takes myths and legends that have stayed with us for over 2000 years and mix them together in a game that blends horror with stealth into a unique experience. -Store.steampowered.com

  • 08 June 2017

    E-handeln har funnit med en längre tid i företagets strategi och projektet ska ha tagit tid, som med många större investeringar, berättar Fredells styrgrupp.
    Projektet med e-handeln påverkar hela organisationen och ställer krav på nya tankesätt och rutiner. - MKSE.com

    ”Ökad tillgänglighet och service är ingredienser kunder efterfrågar i sina allt mer digitaliserade köpvanor. Vår nya e-handel och hemsida kombinerat med en ökad bemanning inom kundservice syftar till att ytterligare förstärka kundupplevelsen” säger Matts Rylander, Försäljningschef för Fredells Byggvaruhus. - MyNewsDesk

  • 08 June 2017

    Behovet av en uppdatering av Fokus digitala sida har varit stort. Den gamla sajten var så föråldrad att man bestämde sig för att bygga en helt ny plattform från grunden – där allt är integrerat. - Medie Världen

    – Vi har gjort en total renovering av vår sajt, ett måste för dagens medielandskap, så att vi kan använda både analog och digital kompetens för att göra det som Fokus ska leverera på: Att bygga den bästa journalistiken, som gör att läsarna förstår vad som händer, varför och för det händer, säger Leon Nudel. - Beaconomist

  • 04 June 2017

    Medicintillverkaren Sanofi tar åter hjälp av Volontaire för att engagera träningsintresserade pollenallergiker. Årets kampanj är chatboten Polli som med hjälp av data från Naturhistoriska riksmuseet scannar dagliga pollenhalter och skickar personligt anpassade prognoser och träningstips – direkt i Facebook messenger. - Resumé

    En chatbot är en dataprogrammerad persona som samtalar med mottagaren. Chatboten Polli hämtar data från Naturhistoriska riksmuseet, som har mätstationer för pollen på tjugo orter runt om i landet. Polli är en god samtalspartner för allt som rör pollenträning. MyNewsDesk